HumanB
U wilt toch ook van '20NU' zijn

De organisatie als levend organisme




In 2016 verscheen het veranderboek 'Verhalen om niet te verdwalen' waarin Jan Spackler zijn visie op 'de organisatie als levend organisme' uiteen zet. Jan schreef het boek in co-creatie met Ruud Heijenga van Brandfriend. Het boek kreeg uitstekende recensies in o.a. het blad ManagementTeam (boek van de maand), Tijdschrift voor Marketing (boek is een aanrader) en Managementboek Summaries (belangwekkend boek). Ook ADR Nieuwsmedia wijdde er, in een interview met de schrijver, uitgebreid aandacht aan.

Gratis whitepaper

Het boek is schitterend geïllustreerd waardoor het niet alleen een goed managementboek is, maar zeker ook een prachtig hardcover magazine. We noemen het niet voor niets een Bookazine.  Als verhalenverteller spreekt Jan bij veel zakelijke gelegenheden over zijn visie op 'organisch veranderen'. Dat kan natuurlijk ook bij uw organisatie. U kunt het boek bestellen via het contactformulier of hieronder het gratis whitepaper downloaden.

wp.pdf (855.26KB)
wp.pdf (855.26KB)





 


Verhalen om niet te verdwalen - De reis van de merkorganisatie

'We leven in een over-gerationaliseerde zakelijke wereld. Koning spreadsheet, KPI' s en het geloof in een maakbare wereld domineren. Wij belichten in ons boek de andere kant van de medaille, die van het onbewuste en irrationele. We introduceren 'De Veranderklok'. In twaalf aansprekende verhalen vertellen we hoe organisaties zich op een natuurlijke wijze kunnen transformeren tot bezielde merkorganisaties. De verhalen geven naar analogie van ‘De reis van de held’ van Joseph Campbell inzicht in de reis, welke merkorganisaties maken in de huidige dynamische omgeving. Een reis in de buitenwereld welke volgens Carl Jung onlosmakelijk verbonden is met de reis naar binnen, naar de ziel van de organisatie, naar de wereld van het onbewuste en de archetypen. Een verhalenbundel over groei en verdieping van merkorganisaties als levend organisme.

Een verademing tegenover de veelal verstikkende mechanische benaderingswijze.

De verhalen; Wie overleeft in retailland – De Roma: een vrijwillig collectief in Antwerpen – De onzichtbare coöperatie Rabobank – Een gedurfd experiment van citizenM – De vuurproef voor Volkswagen – Heineken: gewoon bier, ongewoon design – De 9+ klantreis van Carglass – Jumbo’s meesterondernemers – De bezieler van Het Oogziekenhuis


.

Een slideshow van pagina's

 

'De Veranderklok'

Video (TED-ED/M. Winkler)

 

 
Opbellen
E-mail